26 Disember 2008

Ya Sayyidi Ya Rasulallah...

Assalamualaikum w.b.t

Hari ini saya telah menerima satu mesej melalui YM mengenai blog yang diakui telah disabotaj iaitu blog yang telah diisi dengan artikel-artikel dan lakaran yang menghina Nabi kita S.A.W.

Oleh demikian itu penulis ingin mengajak semua pembaca@pengunjung blog untuk sama-sama berdoa kepada Allah supaya bertambah kecintaan kita terhadap Rasulullah S.A.W serta memohon kepada Allah supaya menunjukkan balasan yang dikehendakiNya kepada makhluk-makhluk yang telah menghina kekasihNya S.A.W.

Marilah kita perbanyakkan Selawat dan Salam buat Rasulullah S.A.W. Perhidupkan atau perbanyakkan kembali amalan@sunnah-sunnah Rasulullah S.A.W. Tanamkan sensitiviti kita sedalam-dalamnya berupa kecintaan terhadap Rasulullah S.A.W melebihi daripada kecintaan kita terhadap makhluk Allah yang lain kerana baginda S.A.W. seawal-awal dan sebaik-baik hamba dan makhluk yang telah diciptakan Allah Taala..

Sama-sama hayati qasidah ini.

يا سيدي يا رسول الله
يا سيدي يا رسولَ الله - يا من له الجَاهُ عند الله
إنّ الْمُسِيْئِيْنَ قدْ جَاءُوك - بالذّنْبِ يَسْتَغْفِرُونَ الله
يا سيّد الرُّسْل هَادِيْنـا - هَيـّا بِغَارة إِلَيْنا الآن
يا هِِمَّة السّادات الأقْطاَب- مَعَادِن الصِّدْقِ والسِّرّ
نَادِ المُهَاجِرصَفِيّ الله -ذاك ابْنُ عيسى أبَا السَّادات
ثُمّ المُقَدّم ولِيّ الله - غَوْث الوَرَى قُدْوَة القَادات
ثمّ الوَجِيْـه لِديْنِ الله - سَقّافَنا خَارِق الْعَادَات
والسّيّد الكامِل الأَوّاب - العَيْدرُوس مَظْهَر القُطْر
قُومُوا بِنا واكْشِفُوا عَنّا - يا سَاداتِي هذِه الأَسْوَ
وَاحْمواُ مَدِيْنَتْكُم الغَنَّا - مِنْ جُمْلةِ الشَّرّ والْبَلْوَى


Qasidah ini menceritakan tentang tawassul kepada Rasulullah SAW dan para salaf, di antara mereka: Ahmad bin Isa Al-Muhajir, Al-Faqih Al-Muqaddam, Abdurrahman Al-Saggaf, Abdullah Al-idrus untuk kita mendapat pengampunan dari Allah SWT dan dijauhkan dari segala kejahatan dan musibah

Tiada ulasan: