15 Disember 2008

Mengadu Pada Allah..

" Ya Allah , kepadaMu aku mengadu betapa lemahnya kekuatanku dan betapa sedikitnya helah upayaku dan betapa hinanya aku pada pandangan manusia. Wahai Tuhan yang maha Penyayang mengatasi segala yang menyayangi, Engkaulah Tuhan orang-orang yang lemah dan Engkaulah Tuhanku. Kepada siapakah Engkau serahkan diriku ini? Kepada orang jauh yang senantiasa memerangiku atau kepada musuh yang mahu menangkapku? Jika tiada kemurkaanMu terhadap diriku ini, nescaya aku tidak peduli (untuk teruskan perjuangan ini). Akan tetapi naungan kesejahteraanMu terlebih aku harapkan. Aku berlindung dengan cahaya keredhaanMu yang telah menerangi kegelapan. " - doa Rasulullah SAW ketika dalam perjalanan pulang dari Thaif..

Ya Allah,kurniakanlah kepada kami ketabahan sebagaimana Kau kurniakan kepada KekasihMu...

- petikan dari YM.

Tiada ulasan: