08 Mei 2009

Virus Influenza A H1N1

Dalam tempoh seminggu ini heboh berkenaan tersebarnya penyakit baru iaitu Selsema Babi atau bahasa yang digunapakai oleh Pertubuhan Kesihatan Dunia(WHO) ,Virus Influenza A H1N1.Banyak negara mengambil langkah berjaga-jaga daripada tersebarnya virus ini tersebar masuk ke negara masing-masing apatah lagi virus ini amat berbahaya kerana ia amat mudah tersebar iaitu hanya melalui sebaran angin.

Sesungguhnya ini adalah sebahagian daripada isyarat daripada Allah kepada umat manusia berikutan rentetan daripada penemuan-penemuan penyakit baru yang amat berbahaya.Penulis tidak mampu mengulas panjang berkaitan penyakit ini lantaran ramai lagi dari kalangan bloggers,ulama',pakar-pakar perubatan dan ramai lagi telah mengulas menurut perspektif dan medium masing-masing.

Penulis lebih berminat untuk menyebaran artikel yang telah digarap oleh Al-Fadhil Ustaz Hairul Nizam Mat Husain di dalam blognya berkenaan Selsema Babi ini.Untuk itu,diharap para pengunjung dapat melayari artikel berkenaan di sini.

Semoga semua pengunjung dan pembaca dapat mengambil manfaat.

Sekian.

3 ulasan:

wearelearningparents berkata...

ust dah buat ke ujian saringan H1N1?

Fitrie Muhammad berkata...

Belum.cmne tu?perlu ke?buat di hospital?

wearelearningparents berkata...

xde la wajib, tp sbg langkah berjaga2. ye, boleh buat ujian saringan di hospital atau mane2 klinik kesihatan...mane la tau, dalam diam, rupanya kita penternak virus tu ke...